informa
5 MIN READ

Ontmoet de sterren achter de kosmische horror van The Chant

Een nieuwe korte film onthult de hoofdrolspelers van deze spirituele nachtmerrie

Kijk een nieuwe, spannende korte film om alles te weten te komen over de kleurrijke cast aan personages van The Chant en hun psychologische afgronden.

Ontdek waarom elk van deze personages naar het Prismic Spiritual Retreat op het afgelegen Glory Island is gekomen. Leer hoe ze in elkaar zitten, doorgrond de diepe duisternis in elk van hen en volg hun verschrikkelijke verhalen.

Voor het eerst onthullen de acteurs hoe het was om hun personages tot leven te brengen in de komende horror action-adventure game, The Chant

Laten we beginnen met ons hoofdpersonage. Jessica Briar, gespeeld door Siobhan Williams, wordt door haar vriend Kim Mallari  (gespeeld door Kira Clavell) gevraagd om mee te gaan naar het afgelegen Glory Island voor een spirituele retraite. Jess ziet dat wel zitten, ze neemt graag een paar dagen afstand van de stad en haar stressvolle leven en carrière. Waarom niet?

Jessica ziet zichzelf als iemand die graag nieuwe dingen probeert, en is klaar om een punt te zetten achter een traumatische ervaring uit haar jeugd die ze samen met Kim beleefde. Wat ze niet weet is dat ze zal worden gedwongen tot een nieuwe manier te denken om de verschrikkingen op het eiland te overleven.

Wat gebeurt op Glory Island…
Kim kijkt al uit naar de retraite sinds ze Tyler Anton (acteur Adam Millard) tijdens één van zijn seminars erover hoorde praten. Als leerling van Tyler, voelt ze zich levendiger dan ooit. Ze is Tyler dankbaar dat ze Jess mag meenemen, en hij haar daar zelfs in heeft aangemoedigd. Maar is Tyler wel de genezende, krachtige en spirituele leider die hij beweert te zijn?

Tyler heeft het eiland van zijn gestoorde moeder geërfd en is klaar om een kleine groep volgelingen te ontvangen voor een transformerende reis naar Prismic Science. Hij heeft het teken ontvangen waar hij op wachtte. Het is tijd om zijn stempel te zetten op de wereld, en misschien zelfs de kosmos.

Hannah Wilson, gespeeld door Emily Tennant, kijkt enorm uit naar het verwelkomen van de retraite-deelnemers. Ze werkt al maanden als Tylers rechterhand, en heeft nog nooit zo sterk het gevoel gehad ergens bij te horen.

Maya Kalani (met de stem van Nicole Anthony) is op het eiland omdat ze deze retraite ziet als haar eerste stap om de psychologische littekens uit haar verleden te onderzoeken en genezen. Toen ze in contact kwam met Tyler, zag hij meteen haar pijn en wist ze dat ze bij deze retraite moest zijn.  Ze belichaamt een speciale geest en energie.

Na zijn ontmoeting met Tyler, besloot Sonny Sonti (Praneet Akilla) zijn energie (en wat geld van zijn familie) te  steken in de promotie van Prismic Science en het vormen van een nieuwe beweging. Hij ziet dit als zijn kans om meer betekenis in zijn leven te vinden en een patroon van gebroken beloftes en zelfvernietiging achter zich te laten.

Verschillende personages, verschillende redenen om op het eiland te zijn. Ze komen allemaal samen in een onderling verbonden reis die de sterke en zwakke punten van elk van de deelnemers aan de spirituele retraite op Glory Island zal onthullen.

The Chant wordt ontwikkeld door Brass Token en uitgegeven door Prime Matter. De game verschijnt later dit jaar voor Xbox Series X/S, PS5 en pc.

About Prime Matter
Headquartered in Munich, Germany, Prime Matter the premium gaming label dedicated to delivering a range of diverse and immersive games from amazing gaming development talent all around the globe.
Working across projects of all styles, scopes and sizes, single-player, co-op to live ops, from producing to publishing, from ambitious teams taking their first step that need full support without compromising their dream to larger established successful studios searching that next step in the global market and building of brands.
Prime Matter looks to lead through creativity, expression and passion, with games that will grip and enchant with enthralling story-telling, winning an audience with its incredible moments and larger-than-life experiences. Prime Matter is a proud member of the Koch Media Group.
About PLAION
PLAION is a leading independent developer and producer of games and entertainment products, with ten development studios and five publishing units based all over the world. Founded in 1994 as Koch Media, PLAION offers a unique breadth of services and solutions, dynamically growing its business to push ourselves and our partners to the forefront in all the segments we operate in.

PLAION runs a multi-label strategy, with fully owned publishing units, such as Deep Silver, Prime Matter, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally - as a global publishing partner - PLAION has formed long-term multinational publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Focus Multimedia, Giants Software, Koei Tecmo, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, THQ Nordic, Tripwire, Warner Bros and many others.

With its parent company in Höfen, Austria - and the HQ in Munich, Germany - PLAION owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

PLAION owns ten game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL, USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham, UK), Fishlabs (Hamburg, DE), Warhorse Studios (Prague, CZ), Milestone (Milan, IT), Voxler (Paris, FR) , DigixArt (Montpellier, FR), Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów, PL), Free Radical Design (Nottingham, UK) and Vertigo Games (Rotterdam, Amsterdam, NL). Additionally, PLAION collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of PLAION is also PLAION PICTURES, a leading independent film distributor in Europe with a library of more than 1.400 titles. Further business operations include Sola Media, a sales agency and production company for family entertainment, Spotfilm Networx, a multi-channel streaming network, and a sub-label dedicated to Japanese animation.

PLAION also owns the leading video game merchandise company DPI Merchandising (Denver, Roseburg, USA and Munich, DE) and a Quality Assurance Facility in Olomouc, CZ.

PLAION is an Embracer Group company.

Latest Jobs

@gamedevdotcom

Explore the

Game Developer Job Board